Hästar jag haft och ridit under min tid



Pontus, Shetlandsponny, 107 cm
Han  var den  första ponny  jag börja rida på han  lärde mig rida,   men var oftast busig och bocka när  jag var ute och red. Han  e nog den  snällaste shettisen  man  kan  leta efter.  Han  älskar att bli ompysslad och   kommer nog alltid vara stallets maskot. Jag red mina första ridlektioner på han och  han har även varit med på gymkana tävlingar, fast där passade han inte in så bra så fick ta Vicki. Det e lite synd nu att han  har blivit så gammal han e nog verkligen världens sötast shettis.
Camparia ( kallad Vicki) New forest / arab f.1970, 137,3 cm
Hon  var min första c-ponny   jag har nog aldrig i hela mitt liv  haft så bra ponny  mamma  släppte iväg mig som 6-åring själv med henne   hon var inte rädd för någonting. Hon  var en riktig läromästare . Hittade på massa bus med denna ponnyn som var på ridläger, var med i gymkana. Vicki  fick  jag   av min faster när jag var 8 år. Hon   var grymt snäll mot barn  gjorde aldrig något  mot någon. Hon blev 36 år  och togs bort hösten 2005 :/
Präjso New forest/Arab/Nordsvensk f.1980 144 cm

Präjso var Vickis son som jag började rida när jag var 10, det var jävlar med kraft i den hästen skit het  och  älskade och hoppa. Anette min faster hade  hoppat han en hel del innan jag började rida han, men  jag hoppade nog inte mer än max  80.  Jag hade med han några gånger på träningar och så. Men  skada sig tyvärr och blev halt som inte  gick och  fixa. Han togs bort samtidigt som sin mamma hösten 2005.
Snövit
Connemara/fullblod
f.1999
155 cm

Snövit var den 10 hästen  jag titta på och när jag såg henne i  hagen  tänkte jag direkt  henne vill jag ha. När  jag provred henne tyckte jag hon var så himla snäll, just under den tiden ville inte jag ha ngn ponny eller häst att tävla  med.Så hon var perfekt både snäll i stallet och rida på.  Så det blev att vi  hämta henne i Espered tror jag att det va.   Jag satt varje dag och gjorde  mina läxor hos henne, hon var verkligen den bästa i mitt liv. men en dag så  kände mamma   massa typ bubblor   under svansen  vi  åkte ner till slöing och tittade upp det då de trodde de  var  skimmel  cancer. Snövit åkte vidare upp till några andra ägare upp i landet  men sedan skickades hon tillbaka till den ägaren jag köpte av.  Så   jag tror snövit  togs bort vintern 2006 :/
Santana
Halvblod / Russ
f.2001
146 cm
Efter Snövit fick tas bort  eller vad dom gjorde med henne så  kände jag inte för ha någon häst mer, eftersom jag blivit av med så många. men mamma peppade mig. Våran granne berättade att hennes kompis kanske skulle sälja sin d-ponny. Jag blev helt över lycklig så dagen  efter julafton  åkte vi  och provred den var riktigt halt och  isigt på vägarna men ja  fastnade för hästen  ändå  hon var inget gjord med kunde verkligen ingenting. Men  hon ville jag ha. jag fastnade för hennes personlighet. Så den 1 Januari hämtade vi santana  för att hyra henne 1 månad. och det blev att  vi köpte henne den 3  februari 2007. Första lektion  med santana bara hoppade hon och studsa hela tiden. hon var rädd för allting och bara rejsade över hinder. men med mkt hjälp av tränare så har santana blivit riktigt duktig och  blev 5:e placerad i sin första lc. Så vi har även  hoppat några lb med ganska bra resultat. Hon gick även jätte fint i dressyren.  Hon var en grymt go häst att ha  och göra med, men väldigt hetsig häst att rida. Älskar att hoppa. Hon är nu såld till en tjej som inte bor så långt ifrån  mig. Där trivs hon som en fisk i vatten. Hon såldes våren 2011.



Djinn De La Brassiere ( Danny)
Belgiskt Halvblod f.2003
177 cm

Han kan ni läsa mer om här!

KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
KOM IHÅG?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

TRACKBACK
RSS 2.0