Matilda Andreasson

Nu är det så här att jag och Rebecca tänkte börja blogga ihop om vårat liv på plönninge. Så vi kanske ska berätta lite om oss själva.

Jag heter då Matilda Andreasson och är född 1994 i lilla byn Mjöbäck. Där har jag bott  ända fram till hösten 2010 då jag flyttade ner till Halmstad för att gå ridgymnasiet med inriktning samhäll  på plönningengymnasiet.
Jag är  ganska positiv och tar dagen som den kommer.



Jag har ridit sen jag var 5 år eller  jag satt på häsryggen  i ännu yngre dagar men jag började rida lektioner när jag var 5 år på min fasters c-ponny  som jag sedan fick när jag fyllde 8. De var nog den bästa present man kunde önska sig. Med den hästen hittade jag på massa skoj, som var på ridläger, tränade och var med på gymkana, då var hon hela 35 år gammal.
Vicki togs sedan bort och  jag letade efter ny ponny  de tog ett år och jag provred 11 ponnys innan jag hittade Santana  som bodde bara några km ifrån mig. Med henne startade jag 1 dressyr tävling Lc:2  och  tävlade henne tom Lb i hoppning vi skrapade ihop några placeringar under våran tid. Nu är hon hos en  tjej  som hon trivs så bra hos och har de verkligen jätte bra.



Mitt nya projekt då är ett belgiskt halvblod  Djinn De la Brasssiere ( Danny) f.2003 valack efter e.skippy II eu: galoubet a.
Han  har varit ett rent helvete från början, tog mer en en halvtimme att komma upp på han var helt omöjlig att hantera men jag  gav inte upp, jag kände att denna hästen hade ngt inners inne. och de har visat sig nu, efter allt slit och tålamod har han blivit underbar
Mitt mål för året var att tävla ngn 90 cm   eftersom han aldrig varit tävlad. Men jag har gjort riktigt många tävlingar  och  även startat 1m  med placering. Denna hästen  hoppar riktigt bra så vi får se hur långt han kan ta mig. I dressyr e han riktigt fin gör rena byten  och  fina skänkelvikningar men de finns mycket att slipa på.
Mitt mål för 2012  är att starta 110.



KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
KOM IHÅG?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

TRACKBACK
RSS 2.0