Varför jag började på Plönninge!? / Alicia Nilsson

Hej jag heter Alicia Nilsson och kommer ifrån ullared. Jag bor nu på Plönningegymnasiets internat, där jag trivs väldigt bra!

Allt började med att jag inte hade någon aning om vad jag skulle gå för linje på gymnasiet. Jag kan säga fortfarande att jag har ingen aning om jag skulle kunna gjort ett bättre val, men jag tror faktiskt inte det, nu i eftertanke. Jag kände att jag ville gå någon bred linje så att jag skulle kunna söka vidare efter gymnasiet, eftersom jag inte visste vad jag ville bli. Naturvetenskaplig var det inte tal om men samhäll kanske skulle passa! Jag hade inte riktigt bestämt mig för om jag var skoltrött eller inte, men jag fick säga till mig själv, Nej Alicia det är du inte, du ska inte gå bf! haha. Åkte och kollade in Plönninge på en sån där prova på dag, och jo det var väll kul, men... Ville jag detta?!

Det fick bli plönninge! Jag vill inte behöva pendla varje dag in till Fbg eller Vbg, jag ville inte gå inne i stan å behöva tänka på allt det ytliga hela tiden och jag var rädd att jag inte skulle hinna med mina hästar.

Jag hade mycket stöd i början av ettan eftersom jag hade en kompis sen innan som jag skulle bo ihop med och vi hade valt detta ihop. Det var lite strävit i början, just med att flytta hemifrån, inte få träffa sin pojkvän och sin familj osv.

Nu är det så att jag trivs som fisken i vattnet på detta stället. Vi är som en familj, alla känner alla, Jag har min häst nära, jag har nära till två ridhus, galoppbana, vackra o bra skogsvägar, terrängbana och jag är så stolt över mig själv som klarat av denna resan, som jag från början trodde skulle bli ett helvete! Men allt kommer bara bli lättare och lättare.  Jag kan inte säg annat än att jag har tvivlat och funderat på varför jag går här, men en sak är säker och det är att detta förmodligen kommer bli det bästa tre åren av mitt liv!

Puss och kram från Alicia!



KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
KOM IHÅG?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

TRACKBACK
RSS 2.0