Rebecca Axelsson

Mitt namn är Rebecca Axelsson. Jag är en go' och glad tjej som hunnit fylla hela 17 år nu. Jag går som ni kanske förstår på Plönningegymnasiet i Harplinge. Jag går som alla andra här, naturbruksprogrammet med inriktning ridsport och har även valt till kurser så att jag får naturvetenskaplig behörighet. En suverän kombination tycker jag! ;)

Hästar gillar jag ju såklart, och jag har turen att äga en egen. Just nu har jag en d-ponny som heter Merlyn Naff, dock kallas han "Mulle" till största del. Han är nu 12 år och jag har haft honom sen maj 2008. En resa som inte varit en dans på rosor, men en otroligt lärorik sådan. Tillsammans tävlar vi i hoppning och har startat lokal LB. En fruktansvärt vacker ponny som är charmigare än någon annan!

Matilda och jag går i samma underbara klass, NP10B, här på Plönninge. Vi kände inte varandra innan vi började här, men nu är vi som två systrar nästan. Tar hand om varandra i vått och torrt, pluggar ihop och rider ihop, gråter och skrattar. I bloggen vill vi skriva om vår tid här, både för att andra ska få ta del av allt kul vi hittar på och för att vi själva ska kunna blicka tillbaka hit och minnas den tiden som antagligen kommer vara den roligaste i vårt liv!


Jag och min fina ponny efter en lyckad ritt i Laholm - mars 2011


Jag och Matilda på skolavslutningen i ettan.

KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
KOM IHÅG?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

TRACKBACK
RSS 2.0