Plönninge - varför då?

Jag vet knappt varför det kom sig att jag valde Plönninge.. Det har faktiskt alltid varit något som känts självklart för mig. Jag skulle gå på Plönninge, vart annars liksom?

Jag hade varit på anläggningen, Fjellaregård då, ett antal gånger och gillade verkligen stället. Sedan har min pappa gått på Plönninge för ett antal år sedan, så då var det också något som tilltalade. Att jag sedan verkligen kunde hinna med häst och få mycket häst blandat med det andra lät fruktansvärt roligt.



Men jag kan säga, att jag hade aldrig valt Plönninge om det inte funnits NV-behörighet. Jag hade bra betyg när jag gick ut nian och har väldigt lätt för mig i skolan. Så jag tycker jag valt helt rätt skola! Nv blandat med häst, och lagom mycket plugg. Man hinner nästan alltid göra klart sina uppdrag på lektionerna och behöver näst intill aldrig göra några läxor på kvällarna. Jag har såklart lite mer eftersom att jag går NV, men inte hälften mot vad man har på en ren NV-linje. Dock lär jag ju mig exakt samma saker.

Att sen bo på skolan är väldigt mysigt och det är skönt att slippa pendla ett x-antal timmar varje dag. Vi har dessutom GRYMT kul ihop, och jag har verkligen hittat vänner för livet här. Vi är som en enda familj och finns alltid för varandra. Visst har jag tyckt att det varit tufft vissa stunder, och hemlängtan kommer jag nog alltid ha lite till och från. Men det här kommer lätt vara den bästa tiden i mitt liv! Det vet jag.. Det sista ett och ett halvt året ska jag verkligen ta vara på.

Kort sagt - Plönninge är en självklarhet.




KOMMENTARER
NAMN: Mother&daugther design

Hej! Vi driver en hobbyverksamhet på vår blogg där vi säljer smycken, stickat och virkat. Kanske är du intresserad av att köpa något till dig själv eller till någon annan? Julen närmar sig, varför inte köpa en julklapp från oss till någon.. Allt är FRAKTFRITT och vi erbjuder varor till minimum pris. Välkommen in till oss!

2011-11-28 @ 10:43:32
URL: http://designbymotheranddaughter.blogg.se/
NAMN: Kung Evve

Var gärna med i dagens blogg! :D

2011-11-28 @ 11:51:53
URL: http://kungevve.se
NAMN: Sabina Borenius- ronda.blogg.se-Hästblogg- Officiell bloggare på Stockholm International Horse Show 2011

Sv: Det har varit helt overkligt, jag kan inte beskriva känslan man får när man bland annat går in mitt på arenan och ställer sig en meter framför världskända ryttare för att fota tillsammans med proffsfotografer och journalister. HELT obeskrivligt! Att jag fick den här möjligheten har jag fortfarande svårt att inse... Är så lycklig och kommer förmodligen vara det ända fram tills nästa års SIHS :D

2011-11-28 @ 12:39:47
URL: http://ronda.blogg.se/
NAMN: Emma-Matilda

Tips på vad som kan göra min blogg bättre? Tips på vad just du hade velat läsa om för att tycka min blogg skulle vara intressant?

2011-11-28 @ 12:41:34
URL: http://www.emmamatilda.se
NAMN: ttheresebjörkman, :)

Hej!

Haft en bra helg? :)

2011-11-28 @ 13:11:19
URL: http://ttheresebjorkman.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
KOM IHÅG?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

TRACKBACK
RSS 2.0